Murder King “Gürültü Kirliliği” albümüyle sadece toplumsal sorunları irdelemekle kalmıyor üzerinizdeki ölü toprağını atmak için de bir fırsat sunuyor. Grup hakkında merak ettiklerimiz vokalisti Can Uzunallı’ya sorduk.

Murder King’i Türk metal camiasının güçlü bir proje grubu olarak tanıdık, bildik. İşler albüm noktasına nasıl geldi?
Murder King müzik hayatına ilk başladığında çalınmayan metal şarkılarını çalan bir cover grubuydu. Yıllar içinde edindiği kitle ile dinleyicilerine kendi şarkılarını sunmayı tercih etti. Tabii ki çalmaktan keyif aldığı şarkıları yine dinleyicileri ile konserlerde paylaşacak. Grup elemanlarının her birinin başka projeleri de olmasına rağmen yakalanan kimya sebebiyle beste çalışmalarına daha da ağırlık verildi. Başka projelerde yer almaya da devam ediyoruz. Gruba en son dâhil olan Can Uzunallı. Onu da Makine’den biliyoruz. Ancak Murder King hiçbirimiz için bir yan proje değil.

Murder King temelde politik bir müzik mi yapıyor, yoksa politika Murder King’in müziğinin bir parçası mı?
Sokrates’in dediği gibi “sorgulanmamış bir hayat, yaşanmaya değmez”. Sadece metal müzik icra eden bir müzisyen olarak değil, sanatın herhangi bir dalıyla ilgilenen herkesin zaten “bir sanatçı olarak” sistemin yanlışlarına, her türlü haksızlığa, özgürlük karşıtı tutuma, bağnaz bir rejime karşı tavır alması normaldir. Bizim yaptığımız müziğin odağı; terk edip giden sevgili, terk edilip gidilen sevgili ya da “Bebek’te üç beş tur atmak” değil. Televizyonda ne gösteriliyorsa, bize ne dayatılmaya çalışılıyorsa, sokaklarda ne yaşatılıyorsa aslında Murder King bundan besleniyor diyebiliriz. Politik bir müzik yapmak amacından çok politize olmuş bir hayattan bahsedilebilir. Umarız eleştirmek zorunda olduğumuzu düşündüğümüz bir sistem, müzik hayatımız boyunca saltanatına devam etmez.
Kayıt süreci, miks ve mastering gibi detaylarda işler istediğiniz gibi gitti mi;
Albümün kayıt ve miksi Jingle Jungle Stüdyo’sunda Arın Baykurt, mastering’i ise Fascination Street Studios’ta Tony Lindgren tarafından yapıldı. Albümde hangi şarkının final miksi geldiyse albümdeki favori şarkımız o oldu. Yapılan kayıt ve miks sürecinden ve sonucundan zaten memnunduk. Mastering İsveç’te yapıldığı için başında değildik ancak mastering’den gelen ilk örnekler ve isteklerimiz doğrultusunda yapılan revizyonlardan sonra tamamen tatmin olduk. Türkiye sınırları içerisinde bir örneğine pek de rastlayamayacağımız, yurt dışında da birçok gruba kafa tutabilecek kalitede bir sound elde ettik. Şimdiki hedefimiz bu enerjiyi canlı performanslarda da yansıtabilmek.

Klasik sorulardan birine gelelim: Sizce müzik açık kaynaklı mı olmalı; download meselesine nasıl bakıyorsunuz?
Ortaya çıkan bir işin internet sayesinde birçok kişiye ulaşabilmesi aslında olumlu bir durum… Bu sayede insanlara ulaşmak daha kolay ama bu durum birçok insan için doyumu da oluşturuyor ve bu da tehlikeli. Haftalarca geceleri gündüzlere katarak yapılan kayıt ve miks süreçleri, bin bir türlü zorluklarla bitirilen albümler bir anda 128kbps halinde tamamen bozulmuş ve kalitesiz bir şekilde download edildiğinde bu kadar çaba anlamsız hale gelmekte. Evet, daha fazla insana ulaşmak önemli ama insanların da mümkün olduğunca eser sahibine fayda sağlayacak şekilde hareket etmesi, albümü satın alması emeğin karşılığı açısından daha önemli.

Murder King’i tek cümleyle özetleyebilir misiniz?
Çarpık düzenin istenmeyen, kusurlu çocukları.